El modelo educativo del ICAP está basado en el aprendizaje de los estudiantes, y se fundamenta en tres corrientes educativas:

conductista, cognitiva y constructivista

These pedagogical inputs allow students to achieve comprehensive and meaningful learning in students so that they develop and strengthen their capacity for innovation in the formulation of public policies and the management of organizations.

Teaching learning
process

Through our educational philosophy, the student is the protagonist of the construction of his knowledge. The ICAP facilitates the process for the student to participate in activities, interacting with their peers and the facilitator.

Transverse Axis
of the educational model

All our graduate programs share
a set of topics related to the nature of ICAP.
  •    Research.
  •    Central American integration (regional approach).
  •    Innovation.

Role of the Student

It is promoted and expected of them:

Compromiso y responsabilidad ·
Capacidad crítica y reflexiva ·
Participación activa ·
Actitud abierta ·
Trabajo en equipo ·
Capacidad propositiva ·
Trabajo de investigación ·

Role of the Teacher

Responsible for facilitating the training process, Its commitment is:

· Facilitar
· Guiar
· Orientar
· Animar
· Sintetizar
· Promover la participación de nuestros estudiantes
· Conducirse conforme a la filosofía institucional

Nuestro modelo educativo
se caracteriza por:

Methodologies

que facilitan el aprendizaje

- Flexibilidad y apertura
- Innovación constante
- Contacto y trato directo con estudiantes

Academic quality

a través del proceso process y sus principios orientadores

- Revisión periódica de los programas de posgrados.
- Pertinencia de los contenidos temáticos.
- Incorporación de los ejes transversales del ICAP.
-Seguimiento y evaluación de las acciones de enseñanza-aprendizaje.
-Innovación tecnológica y educativa.